Выбрать страницу

КОНЦЕПЦІЯ, МЕТА, ЗАДАЧІ ТА СТРОКИ ПРОВЕДЕННЯ
ОН-ЛАЙН ОЛІМПІАДИ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ ІНТЕР’ЄРУ
СЕРЕД АБІТУРІЄНТІВ ВСП “ФКМД КНУТД”

Ми живемо в унікальну добу — все, що здавалось вагомим і незмінним — прийшло у рух, все, що ще рік чи три роки тому здавалось неможливим і неймоврним — сьогодні буденність і рутина…
І коли постає питання про вибір професії — хочеться не помилитись в тому, що це дійсно твоє, і що на фахівців такого профілю буде попит на ринку праці.

ОТЖЕ, ДАВАЙТЕ РОЗБЕРЕМОСЬ ХТО Ж ТАКИЙ ДИЗАЙНЕР?

ДИЗАЙНЕР – фахівець системний, який здатен комплексно вирішувати нестандартні завдання. У нього специфічний світогляд, орієнтований на художнє, конструктивне та практичне перетворення навколишнього предметного світу. І коли цей самий навколишній світ так стрімко змінюється, то дизайнерам нудьгувати не приходиться:-) Вони постійно щось творять, розробляють, впроваджують і оновлюють — або модернізують, або вдосконалюють, або тюнінгують, або запускають ребрендінг… Словом, “витворяють”:-)

ЧИМ ДИЗАЙНЕР ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВІД ХУДОЖНИКА?

ХУДОЖНИК вміє малювати руками і, можливо, ще і за допомогою цифрових технологій. Його задача творче осмислення, пошук образної візуалізації та асоціативне узагальнення болючих проблем суспільства і тенденцій розвитку людства вцілому. Якщо можна так висловитись — “продукт” діяльності художника є художній образ. Продуктом діяльності дизайнера є проєкт, реалізація і втілення якого якісно покращує умови життя та/або роботи людини.
Дизайнер має художній смак і добре знайомий з законами композиції, але чи вміє він малювати? На папері чи фарбами на полотні? І чи дійсно про цей його навик питатимуть роботодавці — це питання не має однозначної відповіді вже років тридцять (якщо не більше).
Стів Джобс створив Айпад завдяки тому, що він був сильний і як інженер, і як дизайнер, тобто мав здібності в різних областях. Якщо б Стіва Джобса навчали за традиційною системою, не розвивали свободу мислення та не давали підживлення його талантам, то, напевно, Айпад навряд чи був винайдений..
Сьогодні пряма і формальна передача знань вже не є єдиним і ефективним способом навчання. В усьому світі змінюються освітні парадигми. Тепер не треба знати все. Бо все знає тільки Google!:-)
Значно важливішим стає спосіб мислення, аналітичне осмислення проблеми та траєкторія інтелектуального пошуку необхідної інформації та знань для формування структури конструктивного рішення.

У дизайнера обов’язково має бути розвинене образне мислення, без якого неможливе створення незвичних, дивних, оригінальних і нових об’єктів та їх властивостей. Отже образне мислення і творчий підхід важливо розвивати під пильним і дбайливим керівництвом викладачів-практиків. Ціла низка профільних дисциплін в нашому коледжі спрямована на розкриття і розвиток у студентів цих важливих для дизайнера якостей. Викладачі стимулюють критичне, конструктивне, аналітичне та дослідницьке мислення, навчають синтезувати знання та навички з досить різних дисциплін для успішного виконання проєктних задач. Дизайн-мислення допомагає досліджувати ситуацію з різних точок зору, генерувати складні рішення, винаходити такі способи вирішення проблем, які знаходяться на перетині досить різних людських потреб.

Одною з найцінніших якостей сучасної людини є вміння вчитися і якісно й критично видобувати знання не тільки з відкритих, але й з не очевидних джерел.
Дистанційні та змішані форми навчання настільки міцно увійшли в наше життя, що в 2022 році вступні випробування за бажанням абітурієнта можна було складати дистанційно. Це настільки розширило можливості для талановитих і обдарованих школярів, які незважаючи на зовнішні обставини, витримали серйозний конкурс і стали першокурсниками.
Відчуваючи вмотивованість і нестримну жагу сучасної молоді до освоєння творчих професій, до яких належить спеціальність 022 “Дизайн», що було вирішено провести ОН-ЛАЙН ОЛІМПІАДУ серед майбутніх абітурієнтів Фахового коледжу мистецтв та дизайну КНУТД.

МЕТА ПРОВЕДЕННЯ ОН-ЛАЙН ОЛІМПІАДИ — дати можливість старшокласникам доторкнутись до омріяної професії та спробувати свої сили, ознайомитись із типами вступних випробувань та критеріями оцінювання, продемонструвати знання і кмітливість в рішенні творчих і прикладних завдань, а також поширити серед учнівської молоді інформацію про наш навчальний заклад, та доступні освітні програми.

ЕТАПИ ТА СТРОКИ ОЛІМПІАДИ

І етап (про дизайн)— реєстрація та он-лайн тестування (з 5 січня до 23 січня 2023)
учасник заповнює реєстраційну форму, посилання на яку розміщене на сайті коледжу, та проходить Гугл-тест, посилання на який розміщене в кінці реєстраційної анкети. Обмежень в часі або кількості спроб на цьому етапі не передбачається. За умови, що учасник набрав мінімально допустиму кількість балів — 5 (п’ять), — він переходить до другого етапу. Олімпіада для майбутніх дизайнерів інтер’єру (І етап)
ІІ етап (креслення)-он-лайн, на виконання всіх завдань этапу достатньо однієї години, але зважаючи на можливі непередбачувані відключення електоенергії та нестабільного інтернету, доступ до завдань буде відкрито протягом 24 годин, тобто однієї доби (28 січня 2023року)
Завдання, які будуть запропоновані учасникам мають на меті розкрити потенціал просторового і образного уявлення, проявити здатність до спостереження, узагальнення та асоціативного мислення. Пропоновані завдання всім учасникам будуть надані одночасно, та буде обмежений час на виконання. За умови, що учасник вклався в оговорений час, та набрав 5 (п’ять) балів, які вважаються мінімальною проходною кількістю балів, йому надається код доступу до Гугл-класу, де буде надана повна інформація про характер завдань і критерії оцінювання наступного — заключного етапу.
ІІІ етап (скетч) — (один день у другій половині дня у суботу, 4 лютого 2023року) Цей етап планується провести офф-лайн, в приміщенні коледжу за адресою м.Київ, вул. Білоруська, 22. Але ми також надаємо он-лайн можливість участі у цьому етапі конкурсантам, які успішно подолали два перші етапи і в даний час перебувають за межами України.

Завдання передбачає виявлення у потенційних абітурієнтів схильності до уявних перетворень геометричних форм, здібностей до просторового мислення та навичок створення графічної візуалізації фантазійного об’єкта інтер’єру, утвореного із запропонованих геометричних фігур.
На виконання даного завдання передбачається дві астрономічні години.
Матеріальне забезпечення ІІІ етапу: папір для малювання А4, графітні олівці різної м’якості, гумка, маркери монохромної групи, чорнетки.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ТА ОГОЛОШЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ

Для об’єктивного оцінювання всіх учасників роботи, виконані під час проведення ІІІ етапу мають бути надані в паперовому вигляді. (Якщо учасник виконував завдання дистанційно, то він завантажує фото роботи в Гугл-клас не пізніше оговорених двох астрономічних годин і відсилає оригінал роботи поштою (Укрпоштою, “Новою поштою”, будь-якою службою кур’єрської доставки) і повідомляє трек-номер відправлення для відстежування.
Після отримання всіх робіт в паперовому вигляді проводиться їх оцінювання і оголошуються загальні підсумки та визначаються переможці.
І місце — 100% знижка на тримісячні підготовчі курси з креслення;
ІІ місце — 50% знижка знижка на тримісячні підготовчі курси з креслення;
ІІІ місце — безоплатний інтенсив з чотирьох занять із скетчингу.
Також передбачаються заохочувальні призи.